RIFT: Planes of Telara - ZAPOWIEDŹ... by guru

riftlogo_v03_rgb_500px_transparent.png

Oficjalna strona: http://www.riftgame.com

Wydawca: Trion Worlds

Status: P2P (miesięczny abonament)

Premiera: połowa 2011 roku

Obecna faza: Closed Beta Test

Klimat: Fantasy

Pay 2 Play

Już na wstępie zaznaczam, że RIFT będzie opierał się na systemie Pay To Play (Płać by Grać), więc dla graczy z małym budżetem kieszonkowego lub tzw. konserwatystom, dla których płacenie za wirtualną „przyjemność” jest obrazą – może to być spory problem. Nie ujawniono wartości miesięcznego abonamentu, lecz cena ma nie odbiegać od innych tytułów P2P. Nie wiemy też, czy będziemy musieli płacić za pudełko, czy być może klient zostanie udostępniony za darmo (lub w wersji elektronicznej).

Fabuła

Bez rewelacji. Tytułowemu Telara grozi zagłada, a jedynym ratunkiem są Wywyższeni (Ascended) – pierwsi osadnicy tej krainy, którzy powracają teraz do swoich korzeni, by rozpocząć walkę z siłami Regulosa. Telara powstała z ogromnego źródła mocy w postaci matrycy elementarnych wymiarów (Ktoś to rozumie?), więc na każdym kroku będziemy spotykać bogactwa energii, które będą oddziaływać i oferować różnego rodzaju bonusy. Kluczową rolę mają tu odgrywać „RIFTY”, tworzące korytarze między wymiarami i sprzyjające inwazjom wrogiej cywilizacji. Dla wszystkich graczy, którzy ośmielą się zamknąć taki portal, czeka ogromna moc i chwała.

dynamicworld-largeImage.jpg

Frakcje

  • The Guardians
  • The Defiant

Z pozoru, obydwie grupy walczą o to samo – przywrócenie spokoju i ocalenie Telary. Różnice polegają na sposobie i metodach walki. „Opiekunowie” mają na celu zbawienie świata, odkupując dusze wszystkich mieszkańców i na każdym kroku budując świątynie. Ich walka to raczej duchowa rozgrywka, aniżeli prawdziwa, niekiedy brutalna walka. The Defiant nie przebierają w słowach. Nawet, jeśli zostaną uznani za niegodnych zbawienia, działają poza prawem, a ich jedyną zasadą jest – najlepszą obroną jest atak.

frakcje.jpg

Rasy

Pod egzotycznymi nazwami, kryją się zwykłe – znane z większości gier MMO – rodzaje bohaterów.

  1. Bahmi – gościnny, rzemieślniczy naród, stroniący od ludzi i wszelkiego zła
  2. Dwarves – krasnoludy; budowlańcy, ciężka praca to ich domena
  3. Eth – ludzie zasiedlający surowy, pustynny klimat, najbardziej „nowoczesny” naród
  4. High Elves – najstarsza rasa Telary, inteligentni, potrafią leczyć
  5. Kelari – elficcy rebelianci, spirytualiści, mistycy, czczą wielu bożków i duchów
  6. Mathosian – typowi wojownicy, praca-miecz-ojczyzna-honor
rasyg.jpg

Klasy

Cztery początkowe, które dzielą się na kilka kolejnych subklas.

  • Warrior – Champion, Reaver, Paladin, Warlord, Paragon, Riftblade
  • Cleric – Purifter, Inquisitor, Sentinel, Justicar, Shaman, Warden
  • Rogue – Nightblade, Ranger, Blade Dancer, Assassin, Riftstalker, Marksman
  • Mage – Elementalist, Warlock, Pyromancer, Stormcaller, Archon, Necromancer
klasy.jpg

Wymagania sprzętowe

ARCY-wysokie. Jeśli nie posiadasz dwurdzeniowego procesora, minimum 2GB ramu, grafikę z minimum 512MB oraz do 15GB na dysku twardym – zapomnij o wydajnej grze w RIFT: Planet of Telara.

Minimalne:

- system operacyjny: Windows XP, Vista lub 7

- procesor: Dual Core 2.0 GHz lub lepszy

- RAM: 2 GB

- 8 GB wolnego miejsca na dysku twardym

- karta graficzna: Nvidia GeForce FX 5900, ATI/AMD Radeon X300, Intel GMA X4500 lub lepsza

- DirectX 9.0c

- karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX 8.1

- szerokopasmowe łącze internetowe

Rekomendowane:

- system operacyjny: Windows XP, Vista or 7

- procesor: Core 2 Duo 2.2 GHz lub lepszy

- RAM: 4 GB

- 8 GB wolnego miejsca na dysku twardym

- karta graficzna (desktopy) GeForce GTS 250 lub lepsza

- karta graficzna (notebooki) GeForce GTX 200M lub lepsza

- DirectX 9.0c

- karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX 8.1

- szerokopasmowe łącze internetowe

Premiera

Połowa 2011 roku. 30 grudnia zakończyła się CBT3, która (podobnie jak poprzednie części) trwała tylko w dni weekendu (piątek, sobota i niedziela). Choć zapowiedziana jest darmowa Open Beta, nie wiadomo kiedy, gdzie i jak do niej wejdziemy.

Video

  1. Tworzenie postaci.
  2. Poruszanie & umiejetności.

Super artykuł, super gra ;]

Szkoda, że P2P a nie B2P (mogli by dać nawet 199zł)

Mi abonament bardzo odpowiada... wiem ze nie bedzie dzieci, trolli(co kolwiek to jest ;p). System z pojawianiem sie portali w roznych miejscach bardzo mi odpowiada :)... Jakas swiezynka w swiecie MMO. No moze nie do konca. Ale mnogosc ras i klas(yeaa assassin) mnie jara :D. Jestem ciekaw jak bedzie wygladac crafting :D. No nic pozostaje czekac :D

Sama gra będzie prawie na pewno wymagała kupna. Odpowiednio 50 dolców za podstawkę i 80 za kolekcjonerkę można już wydać na pre-order thru amazon. O ile cena może się jeszcze zmienić, to wątpię by w tej chwili mieli zupełnie wycofać tytuł z oferty sklepu.

Co do samej gry - Imho, abonament nie pozwoli jej pokryć kosztów produkcji, a wariant b2p, na który w końcu przejdzie, zniszczy tę grę jakościowo. Cała innowacja zdaje się ograniczać do nieistotnych szczegółów, a szkielet gry to właściwie fuzja WoWa i WoWo-podobnych crapów, również darmowych. Słowem, wszystko już było, ewentualnie nazwane inaczej. No ale to tylko moje dywagacje...

Fajny artykuł jak zawsze, a co do tego abonamentu - wole zapłacić 30 zł / miesiąc i pograć w gre na poziomie większym niż 12 lat. Zresztą i tak w 75% F2P Mmo ten który wyda kaske w cash shopie, ma znacznie ułatwiony start.

Dla mnie kolejna gra jakich tysiace, ja szukam czegos zupelnie nowego.

No, a mnie bluzgano za to, że porównuję RIFT to WoW. Widać nie tylko ja mam takie zdanie:) Podobny interfejs, czcionka... mam wymieniać dalej?

Zobaczymy jak to będzie w praktyce, po tych wszystkich poprawkach etc.

A pokażcie mi teraz grę która nie ma przynajmniej 50% interfejsu z wowa...jest takich mnóstwo :)

Gra wygląda nawet ciekawie :D Po premierze na pewno kupię

Sama gra będzie prawie na pewno wymagała kupna. Odpowiednio 50 dolców za podstawkę i 80 za kolekcjonerkę można już wydać na pre-order thru amazon. O ile cena może się jeszcze zmienić, to wątpię by w tej chwili mieli zupełnie wycofać tytuł z oferty sklepu.Co do samej gry - Imho, abonament nie pozwoli jej pokryć kosztów produkcji, a wariant b2p, na który w końcu przejdzie, zniszczy tę grę jakościowo. Cała innowacja zdaje się ograniczać do nieistotnych szczegółów, a szkielet gry to właściwie fuzja WoWa i WoWo-podobnych crapów, również darmowych. Słowem, wszystko już było, ewentualnie nazwane inaczej. No ale to tylko moje dywagacje...
No, a mnie bluzgano za to, że porównuję RIFT to WoW. Widać nie tylko ja mam takie zdanie:) Podobny interfejs, czcionka... mam wymieniać dalej?

I ja bede bluzgac was dalej :). Np ja sie nie wypowiadam na temat gry póki jej nie zobacze. A jak ktos z was gra i mowi ze jest podobna do WoWa to ok. A jak mowicie bo mowicie... coz... znacie pojecie "jak cos robie to to robie a nie wyobrażam sobie"? Bo z tego co mi wiadomo, gra jest bardziej podobna do Warhammera... ale ok.. wiecie lepiej... znaFcy ^^

I ja bede bluzgac was dalej . Np ja sie nie wypowiadam na temat gry puki jej nie zobacze. A jak ktos z was gra i mowi ze jest podobna do WoWa to ok. A jak mowicie bo mowicie... coz... znacie pojecie "jak cos robie to to robie a nie wyobrażam sobie"? Bo z tego co mi wiadomo, gra jest bardziej podobna do Warhammera... ale ok.. wiecie lepiej... znaFcy ^^

Przecież ty też, z tego co wiem, w ten tytuł nie grałeś, a bronisz go z większą intensywnością, niż ja go oceniam ;)

Swoją drogą, codziennie muszę sprawdzać lokalne i zagraniczne serwisy MMO i tak, o Rifcie szumu jest dużo, więc co nieco słyszałem i widziałem. Szkoda, że może z 2 newsy na przestrzeni ostatnich dwu miesięcy to jakiś konkret, który mógłby potencjalnie zrobić ten tytuł lepszym. Reszta to zwykłe pierdy a'la komiks, wywiad z twórcą, który twierdzi że, jakżeby inaczej, Rift będzie za***isty, czy garstka nowych screenów z d*py wziętych.

Gejmpleje też widziałem i gra wygląda bardziej jak seria Fable, która mocno trąci WoWem czy RoMem; chociażby czcionka czy pasek podczas ładowania mounta.

Po raz kolejny - słowem, nic nowego i śmiało mógłbym postawić grubsze pieniądze na to, że Rift czeka szybka migracja na b2p

I sobie znowu jest mmo które nie ma nic ciekawego do zaoferowania i jest sobie p2p, nty

1. Gra to połączenie WoW'a i kilku innych gier

2. Wielu uważa że ta gra nie wytrzyma miesiąca abonamentu i podzieli los Dungeons and Dragons online czy Lotro. :D

Fajny artykuł. Jak spojrzałem na wymagania zalecane, to mnie aż zdziwiło. 4Gb RAM, to na grę mmorpg dużo. Chyba znikoma liczba gier posiada takie wymagania.

2. Wielu uważa że ta gra nie wytrzyma miesiąca abonamentu i podzieli los Dungeons and Dragons online czy Lotro.

Po dłuższym namyśle wydaje mi się, że to może być prawda. No ale nic. Zobaczy się jak gra wystartuje.

Przecież ty też, z tego co wiem, w ten tytuł nie grałeś, a bronisz go z większą intensywnością, niż ja go oceniam Swoją drogą, codziennie muszę sprawdzać lokalne i zagraniczne serwisy MMO i tak, o Rifcie szumu jest dużo, więc co nieco słyszałem i widziałem. Szkoda, że może z 2 newsy na przestrzeni ostatnich dwu miesięcy to jakiś konkret, który mógłby potencjalnie zrobić ten tytuł lepszym. Reszta to zwykłe pierdy a'la komiks, wywiad z twórcą, który twierdzi że, jakżeby inaczej, Rift będzie za***isty, czy garstka nowych screenów z d*py wziętych. Gejmpleje też widziałem i gra wygląda bardziej jak seria Fable, która mocno trąci WoWem czy RoMem; chociażby czcionka czy pasek podczas ładowania mounta.Po raz kolejny - słowem, nic nowego i śmiało mógłbym postawić grubsze pieniądze na to, że Rift czeka szybka migracja na b2p

Ja nie bronie tej gry. Ja mowie, ze wiem, ze bardziej przypomina Warhammera. Wiem to od osob ktore graly w CBT :). A to ze gra podzieli losy innych gier P2P jest pewne. Ale mi osobiscie podoba mi sie motyw z losowymi portalami i to ze rozne warunki pogodowe beda wplywac na bonusy naszej postaci jak i mobow :).

Jak to ma być WoW+ WH w jednym , bez pedalskiej wowowskiej grafiki to sam sie skusze

No nie mów że porzucisz BOI ?! Kpisz sobie?! :P

Ciekawie się zapowiada... Zobaczymy jak wyjdzie w praniu.

Witam.

Gram na CB razem z gronem moich znajomych, co zdaje się odróżnia mnie od większości tu piszących :) a z doświadczenia wiem, że niechęć ludzi do gier p2p wynika z faktu, że są one p2p, a nie z tego, że są źle zrobione czy nudne.

Co do artykułu to można by dodać, że będzie po 8 podklas, u rogue będzie zdaje się jeszcze saboteur i bard. To ma o tyle znaczenie, że każdy player będzie mógł mieć 3 dusze czyli wybrać sobie 3 podklasy. Pomiędzy tymi duszami będzie się można przełączać, zdaje się będą dostępne 4 buildy pomiędzy którymi będziemy przeskakiwać. Dla mnie to rewelacja bo mając 1 postać mogę na niej mieć np w wypadku Kleryka lekarze, buffera lub dps-a, w wypadku Rogue - tanka, dps-a, buffera w zależności od tego jaka klasa będzie nam w danej chwili potrzebna. Jest to innowacyjne podejście. Co do samej gry to jest bardzo ładnie wykonana, przynajmniej to co udostępniono. W lokacjach cały czas coś się dzieje, jest naprawdę dynamiczna. Jak na razie administracja wsłuchuje się w uwagi grających co dobrze rokuje na przyszłość.

System riftów faktycznie przypomina trochę system publik q z WAR, PvP będzie zdaje się nastawione na RvR. Cóż gra ta nie kojarzy mi się z WoW-em za co fanów WoW-a (tych dla których każda nowa gra jest li tylko bezczelnym plagiatem z Blizzarda) szczerze przepraszam :)

Nie wiem co będzie na endgame ale jeśli będzie tak dobry jak początek to powinni się utrzymać na p2p. No i jeszcze jedna rzecz będzie ważna, czy gra wyjdzie w marcu/kwietniu przed innymi dużymi produkcjami mmorpg. Jeśli wyjdzie to na starcie ma bankowy sukces bo wielu poważnych graczy od dawna czeka na jakiś nowy p2p na którym można by się na dłużej zaczepić. Właściwie od prehistorycznych czasów Aiona nic takiego nie wyszło.

Z gier P2P które wyszły około... no nie wiem, dajmy 5 lat temu, wszystkie z wyjątkiem dwóch czyli Aiona i Age of Conan, przeszły na status F2P z kontem premium itp bajerami. Przykłady: Lotro, Dungeons and Dragons, Everquest 2, Pirate of the burning sea czy coś takiego. Grałem w 1 i 2 closed betę i muszę powiedzieć że ta gra nie ma nic ciekawego do zaoferowania, no może z wyjątkiem systemu podklas jak wspomniał kolega powyżej.