Fortune Online: Pierwsze wrażenia z bety

Fortune Online. Do poprzedniego tygodnia była to wielka niewiadoma, a teraz – nie dość, że dowiedzieliśmy, co to będzie za gra, to twórcy wystartowali z Closed Beta Testami. Kilka kliknięć, kilka danych i jakimś cudem udało mi się dostać do zamkniętej fazy. Poniżej pierwsze screeny, wrażenia, oceny i podsumowania z bety.

Warto wspomnieć, że serwery Fortune Online są aktywne między 9:00-21:00 czasu PST... czyli między 18:00-6:00 w Polsce. Jak zawsze jesteśmy poszkodowani.

logopf.png

Tworzenie postaci

Dokładnie o 18:00, zielony button (umiejscowiony na środku ekranu) zmienia się z „Latest News” na „Play Free Now”. Jedno kliknięcie i zostajemy przeniesieni do gry. Mozolne ładowanie, które powinno trwać nieco krócej, by wreszcie ujrzeć panel tworzenia postaci. Tutaj należy się pierwsza pochwała, bo całość (łącznie z czcionką, animacjami i kolorami) wygląda znakomicie. Klikamy „Create Character”...

postaciey.jpg

... i mamy do wyboru – jak na razie – tylko dwie klasy: Warriora i Guardiana. Pozostałe postacie (Mage itp.) mają być odblokowane w kolejnych fazach. Nie możemy zmienić płci naszego bohatera, więc jesteśmy zmuszeni grać mężczyzną-warkiem lub kobietą-guardianką. Pierwsza postać nie wymaga przedstawienia. Atak, mięśnie i wszystko już wiemy. Guardian jest nastawiony na obronę i wspomaganie swoich towarzyszy z drużyny. Oprócz umiejętności bojowych, posiada specjalne buffy. Wybór pada jednak na Warriora, bo nick „SKURVEL” nie pasuje jakoś do kobitki.

klasacf.jpg

Później jest jeszcze ciekawiej. Naszego warka możemy przyodziać w trzykolorową tunikę (czerwony, złoty, niebieski) i wybrać jego specjalizację. W pierwszej kolejności mamy tarcze, która oznacza zdolności defensywne i tankowanie zamiast atakowania. Druga opcja, przemieni naszego bohatera... w pseudo-assassina, odznaczającego się szybkością, krytykami i sporym DMG’em. Ostatni wybór to „Fury” – powolne ataki, duże obrażenia i podnoszenie swoich umiejętności. Zostaje tylko wybór broni, pomiędzy 2H-mieczem, toporem i obuchem. Każdy oręż posiada bonusy do ataku, obrony, szybkości lub punktów życia. Radzę dobrze wybrać. Imię dla postaci i klikamy „Create”.

Pierwsze kroki

Klik na „Play” i wchodzimy do praktycznej części Fortune Online. Kilka (nie)przydatnych wskazówek na początek, by wreszcie ujrzeć oprawę wizualną gierki. Pierwsze wrażenie – jest nieźle, nawet bardzo nieźle. Mroczny klimat, naokoło pełno szkieletów zwierząt... od razu przypomina mi się Diablo II. Skill Bar baaaardzo duży, fajnie umiejscowiony – zawierający same niezbędne rzeczy. Menu gry zostało schowane w pasku (lewy, górny róg), by nie przeszkadzało w aktywnej zabawie. Nad paskiem umiejętności, znajdziemy dwie linie – jedna oznacza punkty życia, druga - nie ma czasu sprawdzić, bo nadchodzi właśnie pierwszy potworek, w postaci jakiegoś szkieleta. Kilka „soczystych” ciosów i nieprzyjaciel pada. Walka jest – nadzwyczaj – prosta i płynna (jak na grę w oknie przeglądarki). Nie zanotowałem też żadnych, większych lagów. Z mobka wypada... góra złota, która okazuje się dropem. LPM i otwiera nam się pasek ze skarbami. Rzeczy zbieramy za pomocą kliknięcia na dany przedmiot lub kliknięcia w „Loot All”. Rozwiązanie identyczne jak w World of Warcraft i 90% innych MMORPG. Pieniążki dzielą się na Cooper, Silver i Gold. 100 „miedziaków” to jedna sztuka srebra, a 100 egzemplarzy srebra to 1 złoto.

walkahorz.jpg

Pierwsze zadane polega na zabiciu trzech, przechadzających się tutaj potworków. Pół minuty i questa mamy z głowy. Szukamy NPC, który okazuje się być... naszym ojcem. Kilka czynności i odbieramy nagrodę za polowanie.

invx.jpg

Zostawmy na razie dynamiczniejszą część Fortune Online i zajmijmy się mechanizmami. Inventory znajdziemy pod klawiszem „I”, okno postaci pod „C”, umiejętności „N”, a punkty statystyk pod „P”. Najbardziej do gustu przypadło mi okienko bohatera. Proste, nowoczesne, jednak bardzo funkcjonalne i przejrzyste. Widać, że twórcy nie chcą być oryginalni, tylko grywalni. Brawo! Statystyki Warriora rozdzielamy pomiędzy Power, Agility, Body lub Mind. Co każdy poziom dostajemy 6 takich punktów. Power odpowiada za atak i obrażenia, Agility za szybkość, krytyki, dodge, Body za regenerację hp i rezystancję, a Mind za ciosy i def magiczny. Warto zwrócić uwagę na mini mapkę, która jest identyczna i działa na tej samej zasadzie co w Diablo II. Widzimy na niej wyłącznie dostępne i „przechodzone”

ścieżki.

skillej.jpg

Nie ma możliwości zmiany grafiki, ani jej ustawień. Możemy jedynie ustawić głośność poszczególnych elementów dźwiękowych.

Wrażenia

Po kilkudziesięciu minutach spędzonych z Fortune Online jestem bardzo mile zaskoczony. Dostałem to, o czym właśnie marzyłem – mroczny klimat, pełno akcji i prostotę rozgrywki. Oprawa graficzna prezentuje się przyzwoicie, więc szybko zapomnimy, że Fortune jest dostępne w oknie przeglądarki, a nie za pomocą zwykłego klienta. Tym bardziej, że nie występuje tutaj – jak w przypadku np. Fragoria – wczytywanie mapek w czasie zabawy. Już na tym etapie widać, że gierka jest dopracowana i oprócz nieszczęsnego zadania z portalem podróży (Return Scroll – druga misja) nie widziałem większych „byków”. Do premiery Drakensang Online może to być najlepsza „browserówka” na rynku.

To tylko pierwsza część moich wrażeń z bety Fortune Online. Reszta w kolejnych dniach...

guru - i znów gUrujesz :). Artykuł świetny, przeczytałem urywki, dlatego,że gra mnie nie interesuje - ale i tak odwalasz dobrą robotę ^^

Napisałem posta, bo masz dziwny nick : Skurvel ;> - Skąd się taki wziął ?:>

Bardzo fajny artykuł, jednak szkoda że nie napisałeś nic o Energii... Za każdą czynność tracisz nieco energii, jak ci się skończy nie możesz robić questów i zmieniać lokalizacji. Działa to podobnie jak FTG w Dragon Nest czy Divine Souls.

@Child

W każdym MMO mam taki nick:) Nie mogło być inaczej, dzisiaj postaram się zagrać nieco dłużej i napisać resztę...

Na prawdę dobra recenzja. Zagrałbym gdyby nie te przedziały czasowe. Wolę ,gdy recenzujecie nowe gry ,a nie starych wyjadaczy. Recka nowego Final Fantasty by się przydała :)

A ja wczoraj przebigałem obok jakiegoś kolesia z nickiem SKURVEL, myślałem Słowak jakiś czy co :D

k**wa to polski wynalazek:)

Spam ^^

Dodając zdjęcia, mogłeś je chociaż w kolejności ułożyć. Najpierw jest 21;40, potem 18;04. potem 21;40 i znów 18;56^^ - coś mnie nie pasuje ^^ :)

Bo najpierw robiłem screeny jednego elementu, a później drugiego;]

Artykuł mi się bardzo spodobał :)

Czuję, że na takie MMO właśnie czekałem :D

@Down

uĆ, Sebos thx. Myślę co innego,a piszę co innego...

Jaka ku*** recenzja?

To są PIERWSZE WRAŻENIA

warn_ico.png
Warn za rozmiar czcionki, caps locka i pogrubienia. Nie musisz krzyczec, wszyscy dobrze widzimu.-Dzz'

Chciałem to podkreślić(że to są pierwsze wrażenia).

Walą mnie te wasze warny.

mod_ico.png
Kolego, warny Cię mogą "walić", ale uważaj, bo się skończy na permie ;) - Kubox

Debilem nie jestem ,żeby nie wiedzieć co się stanie jak osiągnę "100%"

ja też jestem pozytywnie zaskoczony tą gierką, ale mam jeden problem: jak zrobić tego questa z portalem? wstawiłem na skillbar, używam i nic :(

reloga zrob

Artykuł naprawdę dobry. Gratulację guru.

129157477066831452.gif

Ta gra jest darmowa tak w ogóle?

Ta gra jest darmowa ale jest w fazie closed beta i tylko posiadając klucz możesz się zarejestrować. Ktoś na forum podawał klucz, było to hasło "LEGEND" (załapałem się :P). Recenzja/Pierwsze wrażenia jak zwał tak zwał uważam, że ładnie napisane, zrozumiale i czytelne. Bravo Guru.

@Kolego up mi też z LEGEND poszło

Zakładajcie konto,da rade w redem code w rejestracji wystarczy wpisać "LEGEND" bez cudzysłowów ofc;)

ema ;) dostalem od nich emaile z kluczem Reedme tylko niewiem w jakich godzinach mozna zakladac konto ;/ i grac na polski czas ofc

ema dostalem od nich emaile z kluczem Reedme tylko niewiem w jakich godzinach mozna zakladac konto ;/ i grac na polski czas ofc

18-8 rano, o ile się nie mylę.

18-8 rano, o ile się nie mylę.

czyli o 18 popludniu do 8 rano tak :)

niestety, ale tak, ja czekam tylko na OBT i zaczynam ostro no-lifić