Wywiad - Tłumaczenie: Path of Exile

Co z premierą Path of Exile? Ostatnim razem, gdy rozmawialiśmy, mówiłeś o początku 2011 roku.

Obecnie staramy się wejść w fazę zamkniętych beta testów, by poważnie (i na dużą skalę) ruszyć w okolicach sierpnia. Ponadto, cały czas dodajemy nowych alpha testerów. Każdy, kto chce być ich częścią, powinien zarejestrować się na oficjalnej stronie.

Co możesz powiedzieć o Akcie 2?

Po eksploracji linii brzegowej w Wraeclast, w Akcie 2 gracza podąży w głąb kontynentu. Większość terenu pokrywają bujne lasy, w których czyhają zorganizowane grupy bandytów. Każdy z graczy może wybrać – albo dołączamy do takiej szajki, albo decydujemy się z nimi walczyć. Podczas podróży możemy się natknąć na pozostałości wymarłych cywilizacji oraz odkryć kilka tajemnic. Oczywiście wszystkiego pilnują gorsze lub lepsze monstra.

Jak działają Akty? Jaką rolę spełniają?

Cała gra podzielona jest na akty, które mają określony temat i fabułę. Możemy się jednak poruszać miedzy nimi bardzo szybko i bardzo łatwo. Dodatkowo, przy każdym z nich będzie ulokowane miasto, będące centrum handlu z innymi graczami.

pathwywiad1.jpg

Wychodzi na to, że będąc nawet w Akcie 2, mogę w każdej chwili wrócić na wybrzeże i wykonać niedokończone questy?

Dokładnie tak.

Wróćmy do krajobrazu. Wybrzeże było bezkresnym pustkowiem, przy czym Akt 2 obfituje w bujną roślinność. Jakie środowiska znajdziemy jeszcze w Path of Exile?

Poza lasem, wejdziemy na mokradła, odwiedzimy bagna, a nawet zapędzimy się na otwarte obszary gruntów rolnych, na których już dawno nikt nie zasiał żadnego zboża.

Gwóźdź wywiadu – klasa Duelist. Co z nim?

Duelist jest pierwszą, hybrydową postacią w Path of Exile. O ile Marauder, Witch, Ranger specjalizowali się w jednej umiejętności, to nowa klasa łączy w sobie cechy Siły (Strenght) oraz Zwinności (Dexterity). Jak sama nazwa wskazuje, może się on posługiwać mieczem, toporem lub obiema broniami naraz. Gwarantuje to wysokie obrażenia fizyczne z zachowaniem szybkości i rzadkimi „missami”.

pathwywiad3.jpg

Co to jest „flask system”?

Nasz „flask system” jest rozwiązaniem problemu spamowania miksturek, który spotykamy w większości gier RPG. Chcieliśmy uniknąć sytuacji, gdy cały ekwipunek gracza zostanie wypełniony przez potiony do życia lub many. Zamiast setek butelek, jedna z nich (specjalna-magiczna) będzie posiadała pewną ilość użyć. To jednak nie koniec. Za zabicie potworka, miksturka będzie zyskiwać kolejne.

Ja tylko tłumaczyłem. Wywiad został przeprowadzony dla serwisu GamePro.