Jak wam się podoba PvP po zmianach?

Chciałbym zadać to kontrowersyjne pytanie które nurtuje mnie od jakiegoś czasu.

Jak wam się podoba PvP po zmianach? Lepiej czy gorzej? :D

Tragedia. Najbardziej mnie boli skasowanie osobnego gear'u dla PvP i PvE. Teraz muszę chodzić z drugim kompletem broni w ekwipunku.

Usunięcie karmy całkowicie zlikwidowało opłacalność PvP - po co ono tam teraz jest? Niby fajnie wygląda, ale to tyle. O braku walk podwodnych nie wspomnę, zamiast poprawić balans (nerf Ele i Rangera, buff thiefa) to je zlikwidowali.

No i zmniejszenie wymaganych progów na awans tak samo.

Hmm glory usunęli. I tak według mnie praktycznie nic nie było do kupienia za glory :P System nagród jest jak dla mnie dużo lepszy. Natomiast słabą sprawą jest zmiana z ekwipunkiem. Niby wygodniej z dobieraniem run czy sigili, ale dla osób które używają daną postać zarówno do sPvP jak i PvE/WvW jest to sporym utrudnieniem z miejscem w EQ. Mi o tyle to nie przeszkadza, gdyż mam kilka postaci tylko do sPvP. Powinni dodać bank w tej całej lokacji, zawsze muszę wychodzić stamtąd aby przerzucić książki do depozytu :P

Warto wspomnieć o nowej mapce. Gdzie jedynym celem jest nawalanka :P Mam nadzieje, iż szykują jakieś gry turniejowe 2v2 lub 3v3, bo przy większej ilości graczy jest po prostu rzeź :D

Tak więc sPvP przyciąga mnie teraz dużo częściej. Nie wiem czy to chodzi o świeżość zmian i chęć wypróbowania/zdobywania nagród... nie mam pojęcia czy spodoba mi się to na dłuższą metę. Obecnie Heart of the Mists jest oblegane jak nigdy. Zobaczymy jak będzie za pewien czas.

Tym co od razu skreślili sPvP powiem tylko tyle... zmiany które wprowadzają to tak naprawdę przygotowanie gry do czegoś większego. Nie tylko w samym sPvP...

Jak dla mnie na dobrą sprawę jest tak samo:wchodzę, gram meczyk - wygrywam, bądź przegrywam :P
Z tą różnica, że jest teraz więcej graczy i ewidentnie pojawił się napływ typowych grających PvE, którzy weszli na PvP, bo interesują ich tylko i wyłącznie nagrody ; ; Co więcej, niektóre sytuacje są naprawdę śmieszne:


Do czego to doszło, żeby już nawet prosili o możliwość przejęcia punktu ... xD

Tak czy inaczej jest spoko, ale ja nadal czekam na te końcowe zmiany, które niby chcą wprowadzić do tego trybu, a mianowicie "sezony" - mówili o nich w grudniu.

Myślę, że to co mamy teraz, to taki przejściowy bajer, żeby jakoś wynagrodzić to usunięcie glory - wiadomo, te nagrody zostaną, ale myślę, ze nie odeszli od pomysłu sezonów i go też wprowadzą.

BTW, fajną mapkę dodali - kto wie, może wykorzystają ją do jakichś turniejów 1v1, czy czegoś w tym stylu, hm.

@UP

Było co kupować za glory :P Za te scrolle na lvl up wyexpiłem sobie od zera już dwa alty, a jeszcze trochę tego mam :D

Ale fakt, pod tym względem jest teraz lepiej, bo scrolle nadal da się zdobywać, do tego obecne skrzynki aż chce się otwierać - nie to co te wcześniejsze, które zalegały w takich ilościach, że szkoda mówić, a i tak nic z nich nie wypadało :P

Edit:

Aaa, no i na początku trochę szkoda mi było, że połączyli oba sety - PvE i PvP - bo do tej pory mozna było sobie ułożyć tu i tu trochę inne, do tego w obu trybach nie noszę takich samych broni, także zmusili mnie tym do noszenia różnych zestawów w bagach. Ale już przywykłem, poza tym wyszło mi to na dobre, bo sam się nie raz przyłapywałem, że brakuje mi w bagu jakiejś z broni, bo chętnie bym sobie w danej sytuacji zmienił, a tak - teraz będę zawsze miał je przy sobie :D

Turnieje sobie odpuszczam. Teamu nie mam, a to co się dzieje w solo, to szkoda gadać (3 osoby na zajmowanym, bezpiecznym spocie !? W dodatku jakieś wyzwiska (ala' you fck pussy meta).

Hot - joiny to typowe zerg warsy w mniejszej skali. Jeśli gra w jednym zespole 10 osób, to miażdżę cały zerg inżynierem z granatami wciskając po kolei od 1 do 5.

W mniejszych natomiast miażdżą mnie gangi thiefów, zazwyczaj asur (wredne szczury, wracajcie do swoich nor).

Nie podoba mi się to, że traity PvP i PvE nie są oddzielone. Teraz mogę zapomnieć o stworzeniu postaci tylko pod PvP. Poza tym nawet w PvE, te traity to przegięcie. Muszę mieć 100% wysoko poziomej mapki, żebyli odblokować trait dla newba. Serio? Oczywiście mogę to kupić, tylko zapominajmy, że grają też nowe osoby. Kto z nas miał przy pierwszym podejściu do gry, bez farmienia, ponad 60g albo i więcej (nawet nie liczyłem)? Na szczęście nie jestem sam w tej opinii.

Ogólnie, to moim zdaniem zmiany są na gorsze. Nie chodzi o to, że jestem przeciwko... Jestem za, a nawet przeciw. Tylko że to nie jest to, czego spodziewałem się po ANet. Ten update ma wielkie braki i powinien wrócić do poprawy.

@corio

Jakieś dowody? Źródła? Każdy rozdział w LS ze Scarlet miał nas doprowadzić do czegoś większego, do wielkiego finału; wyszło jak wyszło...

@EDIT:

O ekwipunku nawet nie wspomnę. Nawet mi się nie chce z mistów wyłazić.

W ogóle przez ten update straciłem ochotę na nowe postacie. Mimo że jestem altoholikiem, to dopóki nie dodadzą nowej klasy (może coś z włócznią lądową, która już od dawna jest w plikach), to ja nawet nie tworzę nowej postaci. Nie rozumiem polityki ANet. Gracze prosili o ożywienie Orr, ale nie prosili o zmuszenie ich do gry na terenach Orr.

Nie zmienia się reguł w trakcie gry...

@corio

Developerskie materiały? Zapomnij o tym. W developerskich materiałach GW2 było inne.

Vampir, mimo wszystko warto się porozglądać za jakimś teamem :)

A co do solo, to fakt, pamiętam miałem taki moment, że przegrałem wszystkie mecze i spadłem nie wiadomo jak nisko i to co tam zobaczyłem, to przechodzi ludzkie pojęcie xD

Już pominę jak się wyzywają, to mnie nie rusza, zresztą to norma - negatywne emocje i przegrywanie robią swoje - ale sam styl grania... Tak czy inaczej naprawdę warto dać szansę tym solo, bo jak wbijesz się trochę wyżej, to wygląda to już całkiem inaczej i można ugrać naprawdę dobre mecze :) Tam ludzie zwykle wiedzą co mają robić imożna się super z nimi zgrać :)

Nie można mieć dowodów na to co będzie w przyszłości. Wspominają o tym w tych nowych wpisach na stronce, bądź forum. Często nawiązują do tego gdy kręcą developerskie materiały :)

Wiadomo, że nie każdemu da się dogodzić. Kwestia gustu. Jedni lubią zmiany, inni nie. Wszystkie MMO w jakie grałem zmieniły się na gorsze. Te bardziej znane jak i mniej dlatego teraz staram się trzymać pewien dystans i nie negować tego co wprowadzają. Wiele godzin przesiedziałem w GW2, nawet jak zniszczą grę dla mojego "ja" to nadal będę wspominał dobrze jak WoW'a teraz czy Tibie.

Heh, te teksty developerów to brałbym ciut z przymrużeniem oka, oni potrafią nakręcić niezły hype samym tekstem, który rzeczywiście jest bardzo przyciągający.

Co do samego update i PvP i zmian które zaszły, napewno na plus za dodanie wardrobe, można zmienić wygląd w każdym miejscu + gear z pve i town clothes razem to bardzo fajne rozwiązanie :P. Asura female w fancy winter outfit wygląda super, jest to chyba jeden z lepszych wdzianek na asurę female, jedyne które nie zrobili takie samo dla chłopa.. Jedna rzecz co mnie denerwuje w wardrobe to, że jak zmienię broń na pve to zmieni mi się i na pvp... Dziś się właśnie na tym przejechałem i wbiłem na tpvp z zestawem broni które nadają się tylko do pve >.> . Mogli by to jednak ciut rozdzielić czy coś.

Po 1,5 roku nareszcie dodali jakieś ogarnięte rewardy za pvp... Są nawet spoko, kumpel za lvl z rank 33 na 34 dostał skrzynkę z asc weapem :P. Jedyna rzecz która nie do końca dobrze została zrobiona, to dodanie tych skrzynek za granie na pvp, z których możesz zdobyć bronie, zbroje i tokeny z każdego dunga.. Trochę to zabija sens dungów jakby nie patrzeć...

Nadal brakuje mi sporo rzeczy w grze, szczególnie na pve, content zaniedbują fest, te swoje LS są dość marne i opierają się głównie na wbiciu paru punktów AP i to wszystko... Pierwsze LS z karką czy halloween i wintersday miały jakiś sens według mnie, potem zrobiła się żenada.

Gdybym miał wypisać całą wish-liste którą mieli by zrobić/poprawić, to by mi chyba dnia brakło :P.

Dla mnie pvp jak bylo, tak jest beznadziejne i niezbalansowane, teraz gdy nie ma nawet laurów za daily, to już całkowicie sobie odpuściłem.

Dodali nowy tryb deathmatch - wow.

Podoba mi się:

- system nagród - teraz czuję, że ten rozegrany mecz ma jakiś sens (mimo iż nagrody nie są jakieś specjalne)

- usunięcie "raid on the capricorn" - nigdy nie lubiłem tej mapy, walka pod wodą była baaardzo niefajna.

Nie podoba mi się :

- usuniecie z mgieł (lobby) lockera (mogliby zamiast niego dodać magazyn) oraz MF

- mesmer still OP - mes cały czas mieli wszystko na kaszane

- nowa mapka - zbyt klaustrofobiczna jak dla mnie

Ogólnie PvP teraz jest jakieś takie... przyjemniejsze ? Od czasu tego updejta rozegrałem więcej meczy, niż przez cały rok.

Przyjemniejsze jest... ale dla mnie dalej nie to co chcę. Dalej brakuje mi organizowania duela 1 vs 1 oraz PvP na otwartym terenie gdzie spotkałbym się 1 vs 1, 1 vs 2. Chciałbym czasami poczuć moc swojej wykoksanej postaci i swojego skilla czy dam radę na 2 wykorzystując teren. Tak zawsze mogę iść na mapę WvWvW gdzie wpada cały zerg a polowanie na pojedynczych graczy jest męką bo takowi nie biegają.

Kiedyś organizowałem taką petycję aby stworzyli jakikolwiek zalążek open PvP. Obecnie gram w Aiona i ubolewam, że jedna z lepszych gier jaka wyszła (GW2) nie posiada to co uwielbiam najbardziej.

Historia, krainy, świat zróżnicowany i zrobiony bardzo dobrze. Bardzo podoba mi się system "questów" lvlowania postaci bo nie jestem ograniczony do wykonywania jednej funkcji.

Spectrrumx, co do WvW, to polecam Ci zainteresować się obsidian sanctrum - puzzle na eternalu. Sam ArenaNet swergo czasu trochę pomęczyłem, żeby wejście do tego miejsca dali na "B" tak jak na inne bordery, także samo przeniesienie się tam jest bardzo wygodne. Najlepiej do tego zgarnąć sobie kilku znajomych (nie musi być ich wcale dużo) i można się tam naprawdę świetnie bawić :D Nawet samemu jest super. O ile nie przepadam za WvWvW - okazjonalnie coś tam poraiduję, ale nie da się ukryć, ze nie jestem fanem masówek - tak Obsidian Sanctrum jest po prostu genialne. Chociażby wczorajsza akcja, kiedy w nocy w 2 osoby przeszkadzaliśmy 4 :D Co tam się działo to głowa mała, ale najlepsze i tak było, kiedy na końcu dwaj wrogowie nas nie atakowali, grzecznie sobie siedzieli to mówię co mi tam - przysiadłem do nich, a później chamsko ich ze skilla na sam dół - umarli :P

Wiem, że to trochę nie fair, ale cóż - moim zdaniem takie emocje w grze są dobre - nie jest wtedy nudno. Muszę przyznać, że dawno w jakimś MMO się tak nie bawiłem. Moim zdaniem to jest nawet lepsze od gier, gdzie jest open PvP, czy od niektórych PK - a to dlatego, że tutaj dochodzi również motyw skakania na puzzlach, no i możliwości używania pułapek + spychania graczy itp

Także o ile WvW nie bardzo lubię - wolę PvP - to puzzle na eternalu mogę polecić z czystym sumieniem.

Co więcej, właśnie w tym miejscu możesz trenować szybkie poruszanie się po tych puzzlach - bardzo dużo zalezy od twojego skilla, no i umiejętności grania daną postacią :) Często trafiają się walki 1v1, albo 1v2 itp

Jeśli chodzi o otwarte pvp, to już w samej becie mogliśmy tego doświadczyć

https://www.youtube.com/watch?v=wC49Dl-EPpU

Jeśli chodzi o otwarte pvp, to już w samej becie mogliśmy tego doświadczyćhttps://www.youtube.com/watch?v=wC49Dl-EPpU

Tylko beta. A szkoda - przynajmniej dla mnie ;-)

nadal jest tak ze wbijasz 5 lvl i dostajesz all itemy na bg?

nadal jest tak ze wbijasz 5 lvl i dostajesz all itemy na bg?

Nie. Teraz twoje EQ przechodzi z tego co uzbierasz na WvWvW lub PvE ;-)

Chciałbym zadać to kontrowersyjne pytanie które nurtuje mnie od jakiegoś czasu.

Jak wam się podoba PvP po zmianach? Lepiej czy gorzej? :D