Od pewnego czasu na naszym forum według bardzo wielu osób nie dzieje się dobrze. Proces poprawy aktualnej sytuacji jest pewnie dużo bardziej złożony, jednak na pieszo i powoli możemy zacząć zmieniać rzeczy, które nie działają dobrze lub wprowadzać te, których do tej pory na forum zabrakło. Zaczynamy od uściślenia zasad panujących na forum wskutek fali niedawnych przecież jeszcze zażaleń i próśb o usunięcie konkretnych moderatorów ze stanowisk.
Wszystkie proponowane poniżej zmiany są... no właśnie, proponowane i zostaną wprowadzone w życie dopiero po aprobacie lub poprawkach zasugerowanych przez społeczność forum. Wszystkie poniższe kwestie pozostają dyskusyjne i do możliwie każdej z nich prosimy o opinie - zarówno negatywne jak i pozytywne będą jak najbardziej mile widziane.
[W celu klaryfikacji pracy moderatorów oraz lekkiemu złagodzeniu kar za niektóre przewinienia (wulgaryzmy, obrazę użytkowników). Dzięki poniższej rozpisce użytkownicy będą mieli wgląd w dokładną i aktualną drabinkę kar za przewinienia, a moderatorzy dostaną jasne i jawne wytyczne wobec sprawowania porządku na forum]
___________________________________
[nowe punkty regulaminu]
10.4. Za podane przewinienia przewidziane są następujące kary:
Wulgaryzm w poście, shoutboxie, statusie - 1-4 punktów ostrzeżeń w zależności od liczby otrzymanych dotychczas punktów ostrzeżeń za to przewinienie.
Obrażanie innych użytkowników - 1-3 w zależności od skali zdarzenia.
Spam - 1 punkt ostrzeżeń.
Umieszczanie reflinków - 1 punkt ostrzeżeń i usunięty link.
Sygnatura niezgodna z regulaminem - 1 punkt ostrzeżeń i sygnatura ucięta do dozwolonych rozmiarów/zawartości.
Podbijanie tematu częściej niż raz na 72 godziny / Double Post - 1 punkt ostrzeżeń i scalenie obu postów w jeden.
Nieuzasadniona archeologia w tematach - 1 punkt ostrzeżeń.
Posty nie na temat, offtop - 1 punkt ostrzeżeń i usunięty post.
Kreowanie niezrozumiałych wypowiedzi przez nagminne łamanie zasad ortografii i interpunkcji - 1 punkt ostrzeżeń.
Umieszczanie treści niecenzuralnych/niezgodnych z regulaminem - od 1 punktu wzwyż w zależności od skali i ilości linków lub obrazków.
Inne niezgodne z regulaminem zachowania - od ostrzeżeń słownych wzwyż.
10.5. Wnioski o cofnięcie niesprawiedliwie przyznanych punktów ostrzeżeń kierujemy w pierwszej kolejności za pośrednictwem prywatnej wiadomości do moderatora/administratora odpowiedzialnego za ich przyznanie.
10.6. W razie poważniejszych zażaleń w drugiej kolejności wnioski wraz z uzasadnieniem własnego stanowiska możemy kierować również do pozostałych aktywnych moderatorów i administratorów lub sporządzić nowy wątek w odpowiednim dziale na forum.
___________________________________
[Aktualizacja regulaminu w punktach - na czerwono nowe treści]
4.1. Wypowiedzi nic nie wnoszące do tematu, wprowadzające jedynie niepotrzebny zamęt czy składające się z jednego czy dwóch słów (np. "Ok", "Bardzo dobrze", "Zgadzam się"), będą kasowane, a ich autorzy nagradzani ostrzeżeniami według aktualnej drabinki kar.
7.2. Obowiązuje zakaz wstawiania jakichkolwiek ogłoszeń, ponieważ jedynie zaśmiecają tę strefę, która powinna służyć szybkiej wymianie myśli. Do zamieszczania ogłoszeń służy odpowiedni dział.
7. ZASADY KORZYSTANIA Z SHOUTBOXA I STATUSÓW UŻYTKOWNIKÓW:
7.1. W Shoutboksie i w statusach użytkowników obowiązują takie same zasady, jak na forum. Wulgaryzmy i inne naganne zachowania, zostaną "nagrodzone" według punktu kar
4.5. Na forum obowiązuje poszanowanie dla języka polskiego, dlatego użytkownicy powinni starać się zachowywać zasady gramatyki, ortografii i interpunkcji (nawet, jeżeli cierpią na dysleksję - jest wiele przeglądarek, które posiadają opcję automatycznego sprawdzania pisowni). Brak znaków diakrytycznych jest dopuszczalny w postach. Kreowanie niezrozumiałych wypowiedzi wskutek zbyt licznych błędów językowych zostanie nagradzane ostrzeżeniami według aktualnej drabinki kar.
______________________________________________________________________
[Dodatkowe kwestie]
Pirackie serwery, czyli niedawny wniosek Dzza. Kwestia pozostaje sporna, jednak prywatne serwery leżą wciąż dość daleko od pirackich wersji singlowych wersji gry, wokół których publikacje są przecież zabronione przez regulamin. Piraty gier MMO oferują często o wiele mniej lub zupełnie innych funkcjonalności, niż ich oficjalne odpowiedniki. Najczęściej tak jak swoje oryginały są darmowe dla swych użytkowników, w innych przypadkach również istnieje dla nich odgórne przyzwolenie i "nielegalne" serwery żyją długo i szczęśliwie również w świadomości autorów oryginalnych gier. Skąd taka propozycja?
Scenę prywatnych serwerów znam bardzo dobrze w wypadku jednej ze starszych zapomnianych już gier MMO - Conquer Online. Wbrew pozorom bowiem prywaty wymagają porządnych umiejętności programistycznych, by ostatecznie "skleić" elementy zawarte w kliencie w spójną całość. Każdy z prywatów ponadto udostępniał użytkownikom zupełnie inne doświadczenia, niż miało to miejsce na serwerach oficjalnych. Zarzut hipokryzji i porównań między piractwem singli i MMO nie ma zatem aż tak dużo sensu.
W związku z tym do regulaminu proponowana jest poprawka:
1.4. Nie wspieramy piractwa. Kategorycznie zakazane jest umieszczanie linków do stron z nielegalnymi kopiami oprogramowania (chomiki, torrenty itp.) Usuwane będą również tematy związane z problemami z działaniem pirackich wersji gier lub programów, z wyłączeniem poświęconych prywatnym serwerom gier MMO.
___________________________________
Odrabianie kar. Warto byłoby ustalić jakieś konkretne zasady dla sposobu oraz zasad obowiązujących dla odrabiania punktów ostrzeżeń przez użytkowników, w związku z czym:
[Nowy punkt regulaminu]
11. ODRABIANIE PUNKTÓW OSTRZEŻEŃ
11.1. Każdemu użytkownikowi forum przysługuje prawo odrobienia uzyskanych w różny sposób punktów ostrzeżeń ze swojego konta. Należy w tym celu przysłużyć się społeczności forum w jakiś widoczny sposób - napisać artykuł, poradnik, uzupełnić opisy dla gier na stronie głównej, wykonać grafiki dla działów, rang, wymyślić ciekawy forumowy konkurs, itp.
11.2. O wykonaniu pracy w celu odrobienia punktów należy poinformować jednego z moderatorów globalnych lub administratorów, który wedle własnego uznania odejmie z puli użytkownika od 0 do 5 punktów ostrzeżeń w zależności od poświęconego na pracę czasu i wysiłku.
11.3. Nie można odrobić więcej niż 5 punktów ostrzeżeń w skali 12 miesięcy.
11.4. Dodatkowe konkursy forumowe, w których można odrobić ostrzeżenia nie wliczają się do puli limitu 5 punktów ostrzeżeń rocznie.