Serwer RPG Pytania do Społeczności

Witam tworze serwer RPG mam do was parę pytań dotyczących serwera


- jaka wersja jest wedle was najlepsza pod serwer RPG ? coś starszego 7.6/8.1 czy może coś nowszego 10+ ?


- iść w stronę Premium (pacc) czy Dotacje ? jeśli chodzi o Premium myślę że scrolle w grze by się przydały tak żeby można było od kogoś kupić nie wydając kasy realnej


- Trainery czy nie ? wiadomo RPG lepiej żeby było bez trainerów ale nie wszyscy mają czas na trening skilli a jeśli chodzi

o nie to można było by zrobić np parę trainerów w każdej Gildi Profesji oczywiście bez offline tylko takie monki


- Mapa myślę nad jakąś mniejszą mapą 1/2 miasta +expowiska+jakieś miejsca do zwiedzenia oczywiście z czasem dodawało by się więcej

i myślę że można by było posklejać jakieś expy z dawnych dobrych ots i z edytować tak żeby każdy coś tam znał bo wiadomo ktoś jak wchodzi na ots

i nie wie co gdzie to często rezygnuje z dalszej rozgrywki + klimaty dawnych ots wróciły by ;)


na razie to na tyle czekam na wasze komentarze jak i uwagi czy propozycje :) Podzrawiam Daniel

1. 10+ ma więcej możliwości, jednak na 7.6 znajdziesz więcej chętnych. Pytanie tylko co wolisz - dużą społeczność, która niekoniecznie musi się dostosować do Twojej wizji Role Play, czy też zgraną grupkę, która potrafi improwizować.

2. Wszystko jest kwestią ceny. Jeśli serwer będzie dobry i będzie miał wiernych graczy, to dotacje wystarczą, jednak jeśli nie będzie na tyle dobry, że gracze sami z siebie będą chcieli na niego łożyć lepszym rozwiązaniem jest Pacc - bo 5-10zł miesięcznie to nie jest żaden wydatek (by każdy mógł kupić sobie, albo dla innych), a nawet przy mniejszej społeczności wystarczy na serwer.

3. Treningi - powinny być. Monki w postaci manekina treningowego nie zaprzeczają wizji RP - w końcu żołnierze na czymś takim trenowali.

4. Co do mapy. Miasta powinny mieć jak najwięcej miejsc w których gracze mogliby egzystować razem - dzięki temu mimowolnie tworzą się relacje, a na nich RP się opiera.

Jeśli chodzi o tereny poza miastami - kilka expowisk powinno być ogólnie dostępnych. Jednak większość powinny stanowić sekretne lokacje, do których dostęp byłby w jakiś sposób ukryty, wymagałby nieco więcej pracy. Nic tak nie mobilizuje do działania jak plotka o świetnym expowisku, które udostępnia się dla gracza jeśli np. z pięści zabije smoka w nocy w otoczeniu 3 innych klas- oczywiście nikt tego nie zrobił i plotka pozostaje plotką, ale właśnie przez to ludzie siedzieli na Rooku - bo był ograniczony powierzchniowo, a każdy chciał odkryć wszystkie sekrety i plotki.

Dzięki temu gracze chcą stać się coraz silniejsi, by móc sprawdzić wszystkie możliwości, również w miejscach "niebezpiecznych", czy dziwnych teorii.

Przy zagadkach jeśli są wnikliwi nawet po opuszczeniu gry będą się nad nimi zastanawiać, starać się znaleźć rozwiązanie.

Wspólne rozwiązywanie problemów, niekiedy wymagane zgranie z innymi graczami, będzie powodować, że relacje będą się zacieśniać.

A gdy osiągnie się wszystko, gdy już się zwiedzi każdy kwadracik mapy, gdy będzie się miało wszystkie przedmioty, zdobycze, nikt nie powiedział, że czegoś się nie pominęło. Jeśli OTS będzie oferował zaskakujące rzeczy, to będą dalej szukać, próbować niesprawdzonych możliwości i każdej pokręconej teorii. A przecież z każdym update mogą dochodzić nowe, bardziej złożone tajemnice i w efekcie zabawa zaczyna się od nowa.

Myślę, że 8,0 będzie dobrą wersją. I tak jak powiedziałem przed mówca, mapa musi interesować, musi być nowatorska! Inaczej nie wielu zagrzeje tam miejsca. Są stronki gdzie ludzie przedstawiają swoje prace na programie do tworzenia mapek (kiedyś się tym bawiłem) I można znaleźć na prawdę całkiem fajne i klimatyczne prace. Dobrym pomysłem byłoby dodawanie nowych mapek co kilka tygodni z dopiskom w newsie, że gracz, albo podróżnik, odkrył dany teren i jest on gotów do zwiedzania (czy coś w tym stylu)

Jeśli miałbyś wątpliwości co do własnych pomysłów to napisz, mam jeszcze kilka asów w rękawie ;]

Znam wiele otsów, którzy mieli nawet do tego zespół...

W trakcie sukcesu kończyło się na DDOS'ach, z czasem było średnio kilko osób na serwer, i takie boto-pustki.

To prawda, jednak... nie zaszkodzi spróbować : > Po za tym dobra reklama powinna przyciągnąć starych wyjadaczy na jakiś czas. A może na stałe? Wystarczy się postarać.

bardzo ale to bardzo przepraszam zrobiłem parę tematów na forach i zapomniałem o tym bo rzadko wchodzę tu na forum

a więc tak bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi naprawdę bardzo się przydadzą szanuje zdanie graczy bo to oni tworzą społeczność :)

@Demeo myślę nad wersją 9.60

czy będzie dużo osób grało czy jakaś mniejsza grupka jedno i drugie jest zadowalające według mnie jeśli nie będzie jakoś dużo graczy trudno

zaczynając ten projekt jestem świadomy że nie będzie za dużo graczy te pokolenie dzieciaków nie za dużo gra w tibie jest masa lepszych gier

ale mam nadzieje że ta garstka osób lubiących RPG się znajdzie

jeśli chodzi o pacc będę starał się zrobić tak żeby było dobrze i dla graczy i dla projektu dobrze by było jak by ots sam na siebie zarabiał (opłaty Hosting)

to mi wystarczy nie robię tego dla kasy tylko dla graczy jak patrze na te ots evo co stawiają normalnie jeden po drugim w dzień z 5 startuje a za tydzień żadnego nie ma to aż płakać mi się chce co to się stało z tą społecznością

Monki Treningowe- cały czas nad tym myślę można by było zrobić np w każdej Gildi profesji zrobić takie monki treningowe i po prostu będą one jako

zwykłe monki na których Knight,Druid,Paladin,Sorcerer będą trenowały swoje umiejętności tego fabułą nie ma nawet co owijać

ale wszystko jeszcze może się zmienić

Miasta/Expy miasto będzie ładnie rozbudowane tak żeby każdy miał miejsce będą jakieś karczmy itp żeby można było sobie też spokojnie pogadać z przyjaciółmi czy wrogami :) expy oczywiście będą też takie które będzie trzeba odkryć i takie co będzie się odkrywało nawet miesiąc :)

Fabuła- hmmmm chciałem wy myśleć całkowicie własną Fabułę ale trochę to zajmie czasu i myślałem czy by nie wziąć fabuły od Gothica i przerobić ją

pod nasz projekt co o tym myślicie ?

@Drakean tak wiem znam wszystkie stronki o tematyce Tibia/Ots coś się pomyśli

(odkrył dany teren i jest on gotów do zwiedzania) ciekawe pomyśle po przekręcam zobaczymy co wyjdzie :)

ok dzięki za chęci pomocy :)

@Ziomal167 tak wiem patrze na scenę ots już od paru lat i nie idzie to w dobrą stronę dlatego wyszedłem z takim projektem

ja jeśli chcę to zrobię dodatkowo wy społeczność graczy jeśli mi pomożecie to razem wszystko można zrobić :)

zapraszam do udzielania się w temacie :) jeszcze raz dzięki wszystkim za pomysły i sugestie :)

Pozdrawiam Daniel

Lepiej stworzyć własną fabułę. Bo co tutaj ukrywać zżynka z Gothica nie zapewni Ci fanów.

Pytanie tylko czy jest ku temu potrzeba? Czy nie lepiej zostać przy tibijskiej wizji zadań? Niech nie będzie wątku głównego, niech gracz decyduje, które zadania chce zrobić, a które nie. Nic mnie tak osobiście nie wkurza w grach jak potrzeba rozwinięcia wątku głównego by móc zrobić jakiekolwiek inne zadanie, które z danym wątkiem nie ma wspólnego (np. nie jest w żaden sposób powiązane fabularnie i po prostu jest).

Dzięki temu nie musisz się martwić o to dlaczego gracze wbijają te poziomy, nie będziesz miał problemu z balansem zadań, nikt Ci nie zarzuci, że dane zadanie jest za łatwe/za trudne, bo to od gracza będzie zależało kiedy je weźmie i tylko sobie będzie mógł zarzucić, że zrobił to za wcześnie i zginął czy za późno i nagroda, wyzwanie było meh. Dodatkowo masz większą swobodę w kreowaniu zadań oraz całego schematu tychże. Nie muszą być tak spójne, logiczne jak wątki główne, bo zwykle się po ich zakończeniu o nich zapomina, a gdy masz coś co ciągnie się przez całą grę łatwiej wyłapać niespójności fabularne, dziwne powiązania czy nielogiczne rozwiązania. Co oczywiście nie stoi na przeszkodzie, by kilka zadań było w jakiś sposób ze sobą powiązanych, w końcu jak pomożesz jednej osobie inni też chętniej podzielą się swoimi troskami, które nasz dzielny bohater zażegna, Inny przykład: po zabiciu smoka i uratowaniu księżniczki dostaniemy informacje o osobie, która ze smoczych elementów tworzy ciekawe przedmioty - i zaczyna się zadanie odnalezienia jej, gdy odnajdziemy ta z chęcią nam zrobi ekwipunek, ale potrzebuje jeszcze kilku innych komponentów. I nagle typowe schematy zabij, porozmawiaj, przynieś X przedmiotów, które są tak typowe dla gier MMO nie wygląda tak strasznie nie nieprzyjemnie, bo jest ciekawy powód dlaczego to robimy.

Fajnym motywem czego mi brakuje w tibi to są dodatkowe bony w itemach... tzn np +10 do hp czy do um ataku mieczem itd. Dzięki takiemu systemowi każdy by ciągle zmieniał eq. a nie dropił/kupował najlepsze itemy i tak expił cały czas. :) co też przekłada się na jakiś handel powiedzmy.

Ja bym się skłaniał do wersji wyższej niż 7.6, choć to może dlatego, że zaczynałem dopiero od 8.1 i nie czułem aż takiego klimaciku na serwerach 7.6. Pacc, jak najbardziej ale uważam, że lepiej jakby większość czarów i innych bonusów była dostępna za free, tylko żebyś dorobił jakieś inne czary czy miejscówki na wyższe lvle. Trainery to dobra sprawa, żeby dodać klimatu możesz zrobić tak jak ja kiedyś - zamiast monków, stworzyć potworka o grafice takiego pala treningowego wbitego w ziemię. Nie pamiętam niestety jak to się nazywa. Do tego fajnie jakby trening na tych "monkach" był wolniejszy, tak z 20% od zwykłego. Mapka to już twoja wizja i to co gracze będą ewentualnie chcieć, lecz jeśli ja bym robił otsa rpg to bym stworzył całkowicie własną mape + za***iste misje do tego, lecz takie jak w dawnej tibi - pomoc jakimś npc, odbicie jakiegoś zamku, a nie ciąg misji o ratowniu świata

- Jeśli chodzi o wersje to 7.4 - 7.6 a nowsza to tak jak mowisz 10+ najlepiej pod najnowszego klienta. Gracze i pod starsze i pod nowsze wersje się zawsze znajdą uwierz mi. :)

- Premium to róznie ja osobiście wole np. za sms oczywiście nie od razu 30zł na premke, ale symboliczne 3zl do 6zl to jest ok, bo tak to każdy będzie biegał z premium a przecież po to jest premium żeby się wyrozniac nie?

- Jak najbardziej trainery, to nie te czasy, nikomu się teraz nie chce skillować cały tydzień żeby wkoncu poexpić.

- Mapka to już twoja rola, masz wyobraźnie więc wymyśl kilka ciekawych miejscówek. :) A jak nie to daj Rl mape, też jest spoko.

Pozdrawiam i życzę powodzenia. :)

Nie ma sprawy Danielu, jeśli będziesz miał jeszcze jakieś pytania, to pisz na pw, chętnie Ci coś doradzę

Witam dziękuje za sugestie :)

@Demeo jeśli chodzi o fabułę to też myślałem nad tym żeby nie było wątku głównego to gracz będzie kreował swoją główną fabułę

i NPC będą opowiadali jakieś Historie itp

@Nomad myśle nad tym jakieś bonusy odporności itp jak na razie jest dodany Upgrade system czyli ulepszanie np Broni +1 +2 +3.... z koleji

każde ulepszenie dodaje np 2 punkty ataku więcej.

@vesarix spokojnie pacc nie będzie miał przewagi a jedynie przywileje :)

jeśli chodzi o trainery to myślę że będą one w postaci kukieł drewnianych w w Budynkach Gildyjnych tak jak zasugerował vesarix

@ avi33 myśle że pod nowszą wersje będzie lepiej lepsza grafika animacje naprawdę ładnie to wygląda :)

dziękuje za poświęcony czas na udzielanie się w temacie pozdrawiam Daniel

Co do pacca to chodziło mi o to, że na realu bez premium praktycznie nie ma czarów ofensywnych, np. knight nic nie ma, a profesje magiczne mają jakiąś słabiutką magie. Chodzi mi o to, żebyś wszystkie te czary dał za darmo ale za to dorobił nowe na wyższe poziomy tylko dla pacców. Bo jak takim knightem lejesz tylko z łapy to strasznie nudna taka gra

@ vesarix rozumiem cie :) też tak myślę ale ale nie wiem czy inni będą chcieli nowe czary nie którzy wolą normalne czary z real tibi trzeba to przedyskutować jeszcze :) Pozdrawiam Daniel

Edit: właśnie zakupiłem VPS do testów :) już nie długo będziecie mogli wejść i przetestować Alathar RPG :)

refresh sorki za nieobecność :) prace cały czas trwają jest dodany Rook i pierwsze miasto na kontynencie nazywa się tak jak server, czyli Alathar :)

teraz biorę się za uzupełnianie rooka jak będę miał czas na dniach dam screeny i jakieś testy zrobione, gdzie wstęp będą mieli 10/20 osób po zakończeniu testów

każdy tester dostanie upominek za pomoc w postaci Pacc jak serv wystartuje :)

Pozdrawiam Daniel

Ciekaw jestem czy w ogóle wypali ten twój plan z ots. :P

z braku czasu wstrzymuje prace na tydzień/dwa wracam już nie długo :) Pozdrawiam Daniel

Zdecydowanie wersja 8.0 lub 8.6

Wczesniejsze byłyby "zbyt trudne" dla dzisiejszych graczy. Sam przyznaje, ze mam problemy ze wcześniejszymi wersjami.

BARDZO, BARDZO WAŻNE jest pilnowanie żeby nikt nie używał bota. Bot=Ban i trzeba tego pilnować, bo stracisz główny składnik RPG.

Oosbiscie, wprowadziłbym zasade Role Playingu - gracze wcielają i uosabiaja sie ze swoja postacią i rozmawiają... Używając archaizmów i języka pasującego do klimatu, ale myślę, ze wiekszosc graczy miałaby z tym problem.

ŻADNYCH TRAINERÓW, Itemshopów, itemów ze statami ATK:120 DEF:250 To przeczy RPG.

oczywiście że item shop nie będzie żadnych itemków takich jak eq bronie itp :) RP myślę że w tibi nie wypali nikomu nie będzie się chciało odgrywać tego ciężką znaleźć graczy pod serwer RPG a co dopiero pod RP :)

Edit: Każdy kto chciał by wspomóc/pomóc w prowadzeniu i tworzeniu serwera proszę pw :)

Wyłącznie klient 10+, pacc jak najbardziej 10-15 zł na miesiąc, trainery by sie przydały, niski raty, real mapa. Dobra reklama i może odnieść sukces :) Wystarczy spojrzeć na tibianic wieczorami 350-500 online, pacc 20 zł na miesiąc, rl mapa, total hardcore bo tak jak na rl wszystko x1, tylko klient 7.4, który znajduje swoich odbiorców ale druga cześć to zwolennicy nowości i pragną klienta 10+ ale na chwile obecną nie ma żadnego dobrego.